Por *amphora quheshin edhe ‘anijet
transportuese mallrash’ të ndryshme, këtu fillon edhe manipulimi i gjithë
studiuesve europiane dhe më tej, sepse nuk kemi të bëjmë me fjalën greke *αμφι
(amfi) baraz nga “dy anët” - por me një fjalë të pastër shqipe.
Dihet botërisht se amforat ishin nga më të
ndryshmet krejt edhe pa doreza, ashtu si edhe me një ose dy doreza, e ndërkohë
kemi edhe amphora me një dorezë në mes të saj në krye dhe dy gryka anash saj,
vetiu lind pyetja ç’lidhje ka fjala greke *αμφι (amfi) me fjalën e pastër
shqipe “Anije” e cila ka kuptimin e saj parësor si një mjet i harkuar ‘anie’,
me bark, barkosur nga të dy *anët = anije. Ashtu si *aniet e një kollone trupi
drusor, Dërrasë me njërën faqe gjysmë të rrumbullakët, që del nga sharrimi
për së gjati i anëve të trungut të prerë të një druri. Anie
pishe (bredhi, plepi) etj.
Gjuha shqipe si përherë e injoruar
qëllimisht, prej shumicës së studiuesve progrek e promanipulimeve shekullore në
shumë drejtime mbi këtë bootë njerzore, ofron fjalën e saj të përbërë prej
dialektit të saj Geg fjalën formuar prej dy simboleve ‘A+B’ ku; A = Ashtë dhe B
= Bi; m’bi; sipër por edhe Bi = Dy e më shumë, pra kemi fjalën e njohur të
lashtë shqipe nga PAlb A’mbi, prej të cilës rrjedh buron fjala e njohur tashmë
si greke *αμφι = rreth/mbi, të.
Shkencërisht kemi të njohur prej gjithë
studimeve dhe studiuesve në fjalë, kalim (derivatin) e shkronjës: β= ν/ϝ/φ,
pra: *âmbi = ἀμφι
Eshtë fjala shqipe “a’mban, a’mbar-t =
bartës; mbartës = Ambora; amphora”, por jo vetëm kaq, duke ju referruar sërish
dialektit Geg kemi: “A’mba = asht’ mbajtës”, (mbajtëse) prej nga ku kemi ende
në përdorim fjalët: a’mba, st’amba, shtamba enë prej balte e cila përdoret për
(me mba), mbajtur lëngje të ndryshme ujë, vaj, verë, etj. Një enë kjo e gjerë
në mes, me grykë të ngushtë dhe me një a dy veshë. (doreza) kjo është *shtamba;
Amba, që ‘mban’ e mbart (vaj, verë) AMBORA = AMFORA (β = ϝ/ φ)
Mjeshtri që punon këto enë prej balte, quhet
shtambar, por edhe poçar, vegshar, vorbar.
Materiali trupi 'Ba' prej balte formon kështu mbajtsen, formën 'stampën', 'ambore', njëjte si ende sot materia që mbështjell dhe mban lëndë të ndryshme brenda saj quhet po kështu "amba-llash" si dhe fjala e vjeter shqipe 'Ambar (Hambar).
Ndërkohë vlen të theksojmë këtu se edhe fjala
‘Stoma-h’ e njohur si greke, është një fjalë e pastër shqipe e cila tregon
paisjenashtu në formë ‘ambore’ ajo që mban, mbart dhe ‘tret/ha’ ushqimin.
(amba; omba, st/oma-h)
I madhi studiues Kostandin Kristoforidhi
sjell një shembull të qartë mbi fjalën e lashtë shqipe *bart, fjalë kjo e
gjendur edhe tek Frigjët *me beret = Më biret’, më viret, më
bihet, e mbart me vete, pra kemi të bëjmë me fjalën letrare të sotme: Bjere, e
pruri e sjell e mbart me vete, kjo fjale gjendet edhe tek fjalori i
Kristoforidhit madje shkruar me shkronjat tona më të para ato
(pellazgo-fenikase)
Në këte foto shkrim tek rreshti i
parë numur (3)- thuhet:
E dhëntë do t’i Birre (do
ti vinte) mbanë të tij të djathtë, e dhitë, m’anë të mëngjërë.
Së fundi mbajtësi,
(amban) ai që mban mallra më kuriz quhet pikerisht Hamall rrjedhe kjo fjale
prej shqipes amban, ambar, amall, kemi parsysh ketu tek dialekti
geg shkronja ‘b’ bije nuk shqiptohet ashtu si tek fjala ‘mbaj =
maj’, amaj; ’amall.
A mbi të tëra, studiuesi hollandez R. Beeks sjell në mënyrën me korekte prej studimeve të tij mbi fjalët paragreke të cilat i shënon me pikëpyetje (?) ai ofron në këtë rast për studimin ton fjalën e lashtë ἅμβιξ -ϊκος = lundër -im, anije (spouted vessel), fjalë kjo e cila flet vetëm shqip ἅμβιξ; ámbix = â'mbi ikës, ambi ujë lundron.
Aleksander Hasanas
No comments:
Post a Comment