Thursday, March 24, 2022

Etimologji mbi fjalët: “Kurban; Kurë; Kuran; Kurbet; Kurbat, etj.”



Fillimisht sqarojmë se origjina apo burimi i fjalës “Rrugë” apo “Udhë” janë thjeshtë simbol shëmbëlltyrë e rrezeve të Arta “Ra”, prej aty kemi fillimisht: A’ra; O’ra, Ura, (orbita, orient, urano) pra “ura” mjet për të kaluar, lëvizur, udhëtuar, e më pas kemi nga: U’r = ull, (ulluk) ulla – udha (uliksi apo Udhisea).

Pra tek të gjitha gjuhët IE, fjala “rrugë” buron prej së njëjtës rrënjë e përbashkët: “Ar<>Ra = Reze drite”, rrënjë kjo e cila motivohet vetëm nëpërmjet gjuhës së lashtë shqipe.

Ku qëndron bukuria apo rregullat e pashkruara gjuhësore në këtë rast?

Njeriu me lindjen e tij sigurisht lindi bashkë me gjuhën, bëlbëzimet e para, atë askush nuk e mësoi të fliste apo të shkruante brenda rregullave gjuhësore, veçse gjatë rrugës miliona vjeçare krijoj gjuhën e vet, sigurisht mbi bazën “e symbolit”, shembëlltyrës, “vizionit” të një objekti më të parë, vetive dhe funksioneve përkatëse, “dritës vet”, prej nga aty ku erdhi jeta, e të gjitha këto në shërbim të nevojës, luftës për mbijetesë, etj.

Pra fjala dhe gjithë fjalori i krejt gjuhëve mbarë njerëzore i përkasin një pike të vetme, një objekti të vetëm madhështor, aksi, boshti, pika “x” infinite e kësaj bote.

Pasi kemi thënë: Ullë; Udhë, sigurisht është dashur të themi edhe “udhëtar”, bukur; nga udhë – udhëtoj, udhëheq, “Udhise”, udhëzim, udhëtar, etj … po në rastin e fjalës Rrugë a mundemi njësoj të krijojmë fjalë të reja të tjera? Sigurisht që po, por jo në të njëjtën formë, vetë forma strukturore e fjalës rrugë nuk të lejon, nuk mundesh të thuash lirshëm gjithë fjalët e mësipërme me bazë fjalën “udhë’, udhëheqësit nuk kemi mundur ti themi “rrugëheqës”, e në vend të fjalës udhëzim, udhëzoj nuk kemi përrdorur dot fjalën rrugëzim, rrugëzoj, etj.

Pra ça ka ndodhur?

Për të plotësuar këtë boshllëk njëriut – të shqipes i është dashur të gjejë forma të tjera duke vendosur lidhëse ose folje në këtë rast para emërtimit “Rrugë”, psh: ai që bën rrugë, në të lashtën gege thuhet; rrugë – bân, ose bân/rrugë, duke ditur se fjala rrugë burron prej fjalës “urrë” atëhere kemi: Urrë ban = urbani i qytetit, pra kemi një lidhje urrësh; udhësh; (rrugësh) njëjtë si “urrat e zjarrit”

Ky është edhe kuptimi i fjalës “Kurbân” – pra ai që bën një “fli” në emër të krijuesit, e për të marrë bekimin e tij i duhet që të bëjë urrë lidhse; K’ urrë/ban = kurban, (Që urrë ban), pa futur këtu edhe anagramën e fjalës; “rrug/k’<=>kurrë”.

Pakicat egjiptiane – sot quajtur edhe “Romei – romeli” në gjuhën e popullit prej gjuhës shqipe quhen edhe “kurbatë” pikërisht quhen kështu sepse janë fise të cilët që prej lashtësisë janë gjithmonë në lëvizjë, gati pa atdhe në rrugë e sipër, pranë brigjeve të lumenjëve për të ushtruar zanatin e tyrë aq të bukur e fisnik me thuprathurrur, kjo ashtu fiks si emgrantët, sot në migrim quajtur gati njësoj si Kurbat – Kurbet, kurbetli – njerrëz pa atdhe në rrugë në lëvizje, pa përqëndrim.

Një këngë e bukur kurbate thotë: Romeli e romale, sot këtu e nesër atje


Në gjuhën shqipe fjalë të këtij tipi janë të shumta me qindra ndër to po sjellim fjalën, “Kurë” dhe kemi të bëjmë pikërisht me “rrugën” një peri/udhë kohore të caktuar të cilën duhet ta përshkojmë nën kujdesin e marrjes së barnave mjekësore apo diçka tjetër, peris etj.

Në fenë ortodokse kemi: “Udha e drejtë = Ortodhoksi”, ashtu si tek feja islame kemi librin e tyre i cili flet për “Rrugën e tyre = Kurranin” – e ndërkohë tek Katolikët, do mundemi të gjejmë fjalën Ullë (udhë)

Cipa e sipërme e cila mbështjell trupin e njeriut, e që #lakon” në rrugë e sipër krejt këtë trup quhet “lâkurë ~ lêkurë”, njeriu që është punësuar diku i rregullt, për një periudhë kohore relativisht të gjatë pagesa e tij quhet “Rrogë = një rrugë”, njeriu që ri gjatë gjithë kohëve në rrugë quhet ‘Rrugaç’ … ndjesë por për hir të studimit më duhet ta them se edhe një femër e tillë quhet po ashtu “Kurvë” ashtu si tek greqishtja kemi: “Dhromë = rrugë” dhe “Dhromè = Vromë” këtu në këtë rast kemi një kalim të shkronjës nga “D = V”, njëjtë si tek emërtimi: “Dhampir = Vampir” – (ndërkohë kemi: Ro = Rugë > Rospi – rrugaç-e), etj.


Trupi fillimisht prej druri e më pas prej guri e të tjera materiale, i/e ngrënë në formë “U” e cila mundëson #rrugëtimin e ujit në një drejtim të caktuar në gjuhën shqipe quhet “koritë”, pra kjo është një “Urrë” “kurra” për të mbajtur në kurriz dhe kaluar uji, etj materiale, sipër saj, ashtu i/e njëjtë siç ndodh edhe tek i njëjti mjet aty ku “ulet” e zbret uji, e nëpërmjet saj mundëson “uljen udhëtimin” e tij – quhet: “Ulluk”. (Ulla = Udha).

Fjalët, kurajo, kureshtje, kurizi i malit tek gjallesat dhe tek njeriu, fjalët kursej, kurs, (kursa = vet/urë, në greq.) kurs këmbimi – lëvizje valutore, 'kursej, kursim' e shumë shembuj të tjerë do i gjeni tek i njëjti burim sa më sipër, tek fjala shqipe rrugë > urrë> k’urrë, të cilat i përkasin perëndisë dhe rrezeve të dritës Ra - Kurrorës; a'urrorës se saj me të ndritshme.

Aleksandër Hasanas
Korçë më: 18/7/2017 (Jul 18, 2017 Add bookmark #1)


No comments:

Post a Comment