Thursday, September 25, 2025

Koleksionisti Gjergji Thimo, rast unikal në Shqipëri

 

Gjergji Thimo Fitoi mbështetjen e prefektes Zefi për ngritjen e muzeut të parë privat

Por iu grabit nga të tjerët

 


Korçë -  Shpresohej që saga e mundimeve të koleksionistit të mirënjohur të veprave të artit, Gjergji Thimo, nga qyteti i Korçës do të merrte fund njëherë e përgjithmonë. Ishte menduar që koleksioni i tij i pasur ikonografik të vendosej në një muze privat, i cili do të ishte i pari në Shqipëri, por edhe në gjithë Evropën Juglindore. Mbi të gjitha do të ishte një nder për qytetin e kulturës, Korçën. Mbështetja për ngritjen e muzeut të parë ikonografik mbërriti  nga ish-prefektja e qarkut Korçë, prof. dr Elfrida Zefi, e cila i ofroi mbështetjen e saj dhe të qeverisë shqiptare për sigurimin e fondit për ngritjen e Muzeut  të parë privat në Shqipëri, por që do t’i takonte qytetit të Korçës. Kjo deklaratë e prefektes Zefi u bë e njohur gjatë kohës që ishte duke vizituar koleksionin e të mirënjohurit Gjergji Thimio, i cili më shumë se nga kushdo tjetër ishte mbështetur nga Qeveria demokratike, nga shkrimtari i madh Isamail Kadare dhe nga studiuesi dhe historiani i artit prof. dr. Ferid Hudhri. Gjithsesi, duket se mbështetja e ofruar nga prefektja Zefi, kishte qenë tepër shpresëdhënëse. Për më tepër, na tregon koleksionisti më i madh i ikonave në gjithë Evropën Juglindore, Gjergji Thimo, i cili tha se me ngritjen e këtij muzeu do të merrte fund njëherë e mirë kalvari i tij i mundimeve.

 

Çfarë keni parasysh kur thoni:

Do të marrë fund kalvari i mundimeve?

 

Sigurisht shpresoja të ndodhë ashtu, na thotë koleksionisti Gjergji Thimio, sepse me ndërtimin e muzeut, nuk do të kishte më lakmi për vjedhjen e ikonave, sepse nuk do të ishte e mundur; nuk do të sulmohesha më si pronari i kësaj pasurie kaq të madhe, sepse veprat e artit nuk do të ishin më në shtëpinë time. Do të pushonin se ekzistuari përpjekjet e qarqeve antishqiptare për t’i përvetësuar këto vlera kundrejt ofrimit të shumave marramendëse. Nuk do tentohej më për djegien e banesës, me synim zhdukjen e koleksionit, se nuk do të kishte më asnjë arsye. Ky muze do të ishte i Korçës dhe vetëm i Korçës. Prisja të ndodhë kështu, sepse gjithë koleksionin tim munda ta ruaj përmes një dashurie, fanatizmi ekstrem dhe duke u përballur me dhjetra sakrifica. Mund të them se vetëm një pjesë e koleksionit kap vlerën e 1.5 milionë eurove, por nëse ato do të shiteshin në tregjet ndërkombëtare, atëherë kjo vlerë do të dhjetëfishohej apo qindfishohej pa asnjë dyshim. Vetëm atëherë unë do të isha një nga milionerët më të mëdhenj edhe në rang Evrope, por unë nuk e dëshiroja këtë. Kërkoja një muze privat ikonografik që ta kishte përjetësisht qyteti im. Ishtë kjo arsyeja që nuk u tundova edhe kur qarqe antishqiptare më ofruan shuma marramendëse.

 

E veçanta e koleksionit

 

E veçanta e këtij koleksioni kishte të bënte me faktin se pjesa më e madhe e ikonave i përkiste shkollës shqiptare ikonografike. Te këto ikona gjendej dora e David Selenicës, Konstandin Shpatarakut, e vëllezërve Zografi, e Johan Çetirëve, por edhe mjeshtëria e ikonografëve të tjerë të shkollës shqiptare, dhe kjo nuk ishte pak.  Ikona më e vjetër e këtij koleksioni i përkiste shekullit XIII, ku gjendej e pikturuar kisha e Shën e Premtes, ndërsa vijohej me ikonat e tjera  deri në shek XVIII. Gjithë pasuria e këtij koleksioni përmblidhej në 2,500 objekte, ku nuk gjen vetëm ikona por edhe antikuarë të tjerë. Gjithsesi, pas vizitës së prefektes  Elfrida Zefi  nisa të ndihem më i qetë se kurrë ndonjëherë tjetër, sepse ajo është një zonjë që di të dallojë qartë çfarë është ar dhe çfarë është kallp. Vetëm në raste të tilla gjen një motiv të fortë për të ofruar mbështetje  dhe mënyrën si do ta sigurosh atë, në të kundërt mund të mjaftohesh me një premtim dhe gjithçka përfundon me aq, sepse mungon pasioni i vërtetë dhe vlerësimi real. Nuk është e rastit që vetë prefektja Zefi u interesua për të parë nga afër në çfarë gjendje ndodhej koleksioni, sa të përshtatshme ishin ambientet ku ruheshin ato, dhe çfarë ndihme mund të ofrohej për ngritjen e një muzeu privat ikonografik. Interesimi I prefektes ishte i vërtetë, sepse  përveç njohjes me koleksionin, Zefi u njoh edhe me dokumentacionin ligjor që kam në dispozicion, sepse githë aktiviteti im është i ligjshëm. Licensimin për këtë aktivitet e kam marrë që kur erdhi në pushtet për herë të parë Qeveria demoktartike.

 

Shkresa e parë u firmos nga Ministri i Kulturës i asaj kohe, Tedor Laço.  Fal kësaj mbështetje u bë e mundur të merrja pjesë së pari në ekspozitën e organizuar nga Muzeu i Tiranës; për herë të dytë në Muzeun Historik të Tiranës, dhe së treti në Galerinë e Arteve të  Tiranës. Gjatë këtij viti, ose në prag të vitit të Ri, do të isha i pranishëm edhe në një ekspozitë tjetër. Në të tri ekspozitat, vlerësimet ishin maksimale. Ambasadorët e vendeve të huaja teksa shihin ekspozitën më pyesnin: “Po si ke mundur t’i ruash këto ikona edhe gjatë regjimit të diktaturës”?! Se si munda t’i mbledh dhe t’i mbaj fshehur nëpër sëndyqe vetëm unë e di, ashtu siç mund të them se vetëm unë e di çfarë kam hequr për të ruajtur këtë pasuri, na thotë koleksionisti Gjergji Thimio. Tashmë ndihem më i qetë, prefektja më ofroi mbështetje të sinqertë. Uroja që gjithë kalvari im i mundimeve të merrte fund njëherë e mirë, sepse i kisha kushtuar 30 vjet të jetës time. Mbledhjen e ikonave e nisa aty nga viti 1979.

 

Nga kush u është ofruar mbështetja vërtetë e sinqertë

 

Po më kanë ndihmuar, sepse siç ju thashë, kam patur mbështetjen e Qeverisë demokratike, dhe të shkrimtarit të madh Isamail Kadare i cili bëri gjithë përpjekjet për ngritjen e një muzeu privat ikonografik në Korçë. Fal mbështetjes e tij shkova drejt liçensimit të këtij aktiviteti. Mbështetje të fuqishme kam patur edhe nga studiuesi dhe historiani i artit Ferid Hudhri, i cili përmes një letre drejtuar pushtetarëve të Korçës para më shumë se 8 vitesh shprehej:  “Koleksionisti i pasur i veprave të artit të muzeut E&A Thimo është një rast unikal në Shqipëri, që duhet përkrahur  më shumë nga shteti dhe institucionet  që lidhen me trashëgiminë kulturore.” Ndërsa më tej shton: “Pra, një pjesë e koleksionit të tij nuk do të ekzistonte në Shqipëri po të mos ishin përpjekjet, këmbëngulja dhe pasioni i zotit Gjergji Thimo për t’i ruajtur dhe grumbulluar gjithë ato vepra arti”. Gjithashtu zoti Hudhri vë në dukje se, “ngritja e një godine të posaçme për vendosjen e gjithë koleksionit është një nga kërkesat më minimale”.

 

Unë i besoja mbështetjes së ofruar nga prefektja Zefi dhe qeverisë, sepse ky muze pati bekimin e qeverisë demokratike. Jam i sigurtë se me këtë muze Korçës do t’i shtohej një vlerë e rrallë, e pakrahasueshme në gjithë Evropën Juglindore. Në lidhje me këto vlera prefektja Zefi gjatë njohjes me koleksionin tha: “Unë ndjehem mirë teksa vizitoj objekte shumëshekullore me vlera të jashtëzakonshme, pjesë të një galerie të parë private, galeri e parë për Shqipërinë dhe Evropën Juglindore. Për më tepër gjatë kësaj vizite u njoha edhe me 3 objekte të vlerësuara në vitin 1979 me një vlerë prej 1.2 milionë dollarë, të cilat i përkasin periudhës së Rilindjes italiane. Unë u njoha me 150 objekte nga 3000 të tilla, të cilat i përkasin periudhës kohore nga shek XIII-XVIII. Gjergji Thimo është vërtetë një rast unikal që meriton mbështetjen e gjithë institucioneve të trashëgimisë kulturore”,- përfundoi fjalën e vet prefektja e qarkut Korçë Elfrida Zefi.

Bisedoi Vepror Hasani 

 

No comments:

Post a Comment